033-720 78 00

AdCityMedia erhåller media-order på 3,6 MSEK

Posted in: Nyheter Started by

AdCityMedia erhåller media-order på 3,6 MSEK

pressrelease
A City Media AB (”AdCityMedia”), listat på Nasdaq First North, erhåller media-order på 3,6 MSEK via dotterbolaget GM-Gruppen Moving Message AB. Ordern kommer att avräknas under 3 år med start i april månad 2018.

”Det är glädjande att se att vi som en del av en större koncern kan utvinna synergieffekter genom utökat medialager och en gemensam marknadsföring.” –  Lars Jonsson, VD GM-Gruppen Moving Message AB

Stockholm 2018-04-18

För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com
+46 8 535 28001

Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North och Erik Penser Bank, tel. 08-4638000 är Bolagets Certified Adviser.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 april 2018 kl. 08:00 CET.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
AdCityMedia Pressrelease 2018-04-18.pdf

Kort om Bolaget:
AdCityMedia hjälper företag och varumärken att synas.
Med sina två affärsområden Media och Retail Tech skapar AdCityMedia synlighet för budskap i utomhus- och inomhusmiljö som dagligen når hundratusentals människor.

Med 17 års erfarenhet från affärsområdet Media är bolaget idag marknadsledande inom segmentet digital storformatsreklam i utomhusmiljö. Man har sedan 2015 tredubblat det säljbara mediautrymmet på digitala mediaytor i citylägen. Marknaden för utomhusreklam växer och övergången från analogt till digitalt sker i mycket snabb takt, där AdCityMedia varit en drivande kraft i digitaliseringen under flertalet år.

Inom affärsområdet Retail Tech är AdCityMedias mission att stärka upp livskraften inom retail när marknaden genomgår stora förändringar. Genom att hjälpa butiksägare att värdera sina egna mediamöjligheter, såväl på fasad som i butik, kan synligheten ökas, nya intäktsmöjligheter skapas och verksamheten utvecklas. Retail Tech har två huvudinriktningar: ”Digital Signage” (digitala skärmar i butiksmiljö) och ”Production” (analog storformatsreklam).

Framtiden är digital och i nuläget har AdCityMedia cirka 1 500 egna mediaytor samt över 4 500 digitala skärmar där bolaget skapar strategi och driver innehåll och support åt sina kunder. Bolaget är innovativt och har tekniken och kompetensen som krävs för att ligga i framkant, vilket ger goda förutsättningar att ta tillvara på marknadens tillväxt.

Om du vill öppna texten i din webbläsare klicka här